14/9/09

Έκθεση νέων στα ΜΜΕ (1)-UK

Στη διεύθυνση www.guardian.co.uk έχει δημοσιευθεί ένα κείμενο -στις 13 Ιουλίου 2009- με τίτλο “Twitter is not for teens, Morgan Stanley told by 15-year-old expert”. Στη συνέχεια δημοσιεύουμε μια πρώτη μετάφραση του πρωτότυπου αγγλικού κειμένου:

«Το Twitter δεν είναι για έφηβους, συμβουλεύει την (τράπεζα) Morgan Stanley ένας 15-χρονος εμπειρογνώμονας»
Τα παραδοσιακά ΜΜΕ, συμπεριλαμβανόμενης της παρακολούθησης της τηλεόρασης, υποχωρούν σε σχέση με τα νέα ΜΜΕ, σύμφωνα με την έκθεση του Matthew Robson (το όνομα του νέου).
Eνα ερευνητικό σημείωμα που έχει γραφεί από έναν ειδικευόμενο στην Morgan Stanley και που περιγράφει τις συνήθειες (κατανάλωσης των ΜΜΕ) των φίλων του έχει δημιουργήσει ένα διευρυνόμενο ενδιαφέρον στους κύκλους των ανώτερων στελεχών των ΜΜΕ και των επενδυτών.
Οι αναλυτές των ευρωπαϊκών ΜΜΕ της Αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας ζήτησαν από τον Matthew Robson, έναν ειδικευόμενο από μία σχολή του Λονδίνου, να γράψει μίαν έκθεση για το τι αρέσει και τι δεν αρέσει στους εφήβους, που είταν πρωτοσέλιδο σήμερα στην εφημερίδα Financial Times.
Η έκθεσή του , που απορρίπτει το Twitter και περιγράφει την διαδικτυακή (online) διαφήμιση ως άσκοπη, απεδείχθη πως είναι «μια από τις σαφέστερες και διανοητικά προκλητικές αντιλήψεις πού έχουμε δεί- και (έτσι) τη δημοσιεύσαμε», είπε ο Edward Hill-Wood, εκτελεστικός διευθυντής (CEO) της Ευρωπαϊκής ομάδας ΜΜΕ της Morgan Stanley.
«Μας έστελναν e-mails και μας τηλεφωνούσαν, όλη την ημέρα, δεκάδες διαχειριστές κεφαλαίων και διευθύνοντες σύμβουλοι εταιρειών». Ανέφερε πως αυτό το δημοσίευμα είχε δημιουργήσει πέντε ή έξι φορές περισσότερες ανταποκρίσεις απ’ ότι η συνηθισμένη έρευνα που διεξάγει το τμήμα (της εφημερίδας) .
Ο συνάδελφός του, Julien Rossi, πρόσθεσε: «Αποτελεί ένα ενδιαφέρον σημείο εκκίνησης για διάλογο».
Το αστραπιαία αυξανόμενο ενδιαφέρον για την κοινωνική δικτύωση (social networking) και για τους ιστότοπους ανταλλαγής μηνυμάτων (messaging sites) έχει παρακινήσει τις εικασίες για την εξαγορά ιστότοπων όπως το Twitter ή το Facebook. Αλλά η έκθεση του Robson, πού στάλθηκε στους πελάτες της Morgan Stanley σε μορφή περίληψης έρευνας την περασμένη Παρασκευή, έδειχνε ότι μια τέτοια κίνηση θα είταν ανόητη. Ελεγε πως οι έφηβοι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα ΜΜΕ, αλλά δεν είταν πρόθυμοι να πληρώσουν γι΄αυτά.
«Οι έφηβοι δεν χρησιμοποιούν το Twitter», σημείωνε. Οι περισσότεροι έχουν υποβάλλει αίτηση για συμμετοχή, αλλά μετά το παρατάνε όταν αντιλαμβάνονται πως δεν πρόκειται να το αναβαθμίσουν (κυρίως επειδή η αποστολή κειμένων texting) μέσω του Twitter δημιουργεί πίστωση , και οι ίδιοι θα επιθυμούσαν να στείλουν κείμενα στους φίλους τους με αυτή την πίστωση ). Αντιλαμβάνονται ότι κανένας δεν βλέπει το προφίλ τους, άρα οι αποστολές τους μέσω του Twitter, τα «τιτιβίσματα» (tweets) είναι μάταια.
Προειδοποίησε ότι τα παραδοσιακά ΜΜΕ- η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και οι εφημερίδες -χάνουν έδαφος.
Κανένας έφηβος από αυτούς που γνώριζε ο Robson δεν διαβάζει συνήθως εφημερίδα, εφόσον οι περισσότεροι «δεν μπορούν να σκοτίζονται διαβάζοντας σελίδες και σελίδες κειμένων όταν μπορούν να παρακολουθούν τις ειδήσεις όπως αυτές περιλαμβάνονται σε περιλήψεις στο διαδίκτυο ή στην τηλεόραση». Οι μόνες εφημερίδες που διαβάζονται είναι τα φθηνότερα ταμπλόϊντ και οι δωρεάν εφημερίδες.
Οι συνομίληκοί του εκνευρίζονται από τις ενοχλητικές διαφημίσεις, και έτσι προτιμούν να ακούν μουσική απαλλαγμένη από διαφημίσεις σε ιστότοπους του διαδίκτυου (websites) όπως το Last.fm, παρά το παραδοσιακό ραδιόφωνο.Οι έφηβοι βλέπουν τις διαφημίσεις σε ιστότοπους -pop ups, διαφημίσεις banner- σαν «εξαιρετικά εκνευριστικές και άσκοπες» σημείωσε ο Robson. Ωστόσο «οι περισσότεροι έφηβοι απολαμβάνουν και στηρίζουν το viral marketing, εφόσον αυτό δημιουργεί χιουμοριστικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο»
Τόνισε ότι οι συνομίληκοί του είταν «πολύ απρόθυμοι» να πληρώσουν για (να ακούσουν) μουσική, και οι περισσότεροι δεν είχαν αγοράσει ποτέ ένα CD, με μια μεγάλη πλειοψηφία τους να «κατεβάζει» τραγούδια παράνομα από ιστότοπους που μοιράζονται (filesharing) αρχεία.
Τα χρήματα και ο χρόνος (των εφήβων) αφιερώνονται στον κινηματογράφο, σε κονσέρτα και σε κονσόλες βιντεο- παιχνιδιών. Το «κατέβασμα» ταινιών από το διαδίκτυο δεν είναι δημοφιλές αφού συνήθως οι ταινίες είναι κακής ποιότητας και πρέπει να τις δούν σε μια μικρή οθόνη υπολογιστή, και επιπλέον υπάρχει και ο φόβος των ιών, σημείωσε ο Robson.
Οι κονσόλες παιχνιδιών όπως το Wii, που τώρα μπορούν να συνδέονται με το διαδίκτυο και να προσφέρουν δωρεάν κουβέντα μέσω φωνής (chat) ανάμεσα στους χρήστες, έχουν αναδυθεί σα μια περισσότερο δημοφιλής επιλογή για συζήτηση μεταξύ φίλων παρά το (ίδιο) το τηλέφωνο.
Η έκθεσή του δημοσιεύθηκε καθώς οι μεγιστάνες των ΜΜΕ είχαν συγκεντρωθεί στην σύσκεψη της Allen & Co στο Sun Valley, Idaho. Αυτό το ετήσιο συμβάν αποτελεί μιαν ευκαιρία ,για άτομα όπως ο Rupert Murdoch, ο Steve Jobs και ο Bill Gates να συζητήσουν τα τελευταία θέματα για τις επιχειρήσεις και την τεχνολογία, μέσα σε μια χαλαρή ατμόσφαιρα.
Όταν, κατά την διάρκεια της σύσκεψης, πήραν συνέντευξη από τον Murdoch, ρωτώντας τον αν πρόκειται να κάνει προσφορά για τον (micro-blogging) ιστότοπο Twitter, αυτός απάντησε αρνητικά. Όταν ρωτήθηκε αν προτίθεται να αγοράσει το Twitter, απάντησε «Όχι». Όταν ρωτήθηκε αν θα πουλήσει το My Space, απάντησε «Διάολε, όχι».

Το κείμενο μεταγλωττίσθηκε από τον Μανώλη Χαιρετάκη ( Tμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Mέλος ΔΣ του Ινστιτούτου Επικοινωνίας), με τη συνεργασία του Λευτέρη Χαιρετάκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας παρακαλούμε να κάνετε επώνυμα σχόλια.